Van 17 naar -5 graden, alles kan! - Reisverslag uit Chapel Hill, Verenigde Staten van Kim Hart - WaarBenJij.nu Van 17 naar -5 graden, alles kan! - Reisverslag uit Chapel Hill, Verenigde Staten van Kim Hart - WaarBenJij.nu

Van 17 naar -5 graden, alles kan!

Door: Kim van der Hart

Blijf op de hoogte en volg Kim

24 Januari 2014 | Verenigde Staten, Chapel Hill

Hoi lieve mensen in Nederland (of Amerika, Australie, Afrika waar dan ook),

We zitten hier alweer ruim 2 weken en we maken nog dagelijks nieuwe dingen mee! Sinds mijn vorige blog hebben we veel nieuwe mensen leren kennen, heb ik een officieel douchegordijn en kan ik mezelf sportief noemen! Het feestje waarover ik schreef in mijn vorige blog was erg gezellig, maar heel anders dan in Nederland. Bier kwam uit een fust met een fietspomp erop waardoor de druk werd opgebouwd om maar even een verschil te noemen. Verder bestaan de huisfeestjes hier niet uit verklede mensen die helemaal losgaan, maar uit mensen die met elkaar praten en bier drinken. Wel hebben ze hier ‘grinding’ (Nederlands: schuren als een 14- jarige), wat ze alleen durven als de lichten uitgaan. Gelukkig gingen afgelopen vrijdag de lampen niet uit en is het mij tot dusverre bespaard gebleven.. Op het feestje hebben we een Nederlandse jongen ontmoet en een vriend van hem uit Israel die lid is van een fraternity. Een fraternity is ongeveer hetzelfde als een mannendispuut met 50 man in een veel te groot en mooi huis. (Voor de geïnteresseerde: voor de vrouwen bestaan hier de sororities. ) De jongen uit Israel, vanaf nu genaamd S., vroeg of ik dinsdag mee wilde naar een ‘cocktail party’ en aangezien we elke keer als we de grote huizen zagen jaloers werden, zei ik volmondig ja. Toen S. 5 minuten later aan Lisette vroeg of hij ook een date voor haar moest regelen, begon het langzaam door te dringen dat ik zojuist ja had gezegd tegen een niet zo heel knappe jongen (die ook nog eens best irritant was) als mijn date dinsdag. Uiteindelijk besloten we maar gewoon te gaan in onze nette jurkjes die meteen doorweekt werden van de sneeuwstorm bij de bushalte, genieten! Om een lang verhaal kort te houden: we zijn uit eten geweest met een groep van de fraternity (waardoor Lisette en ik voor het eerst een uur van elkaar gescheiden waren, oh my god!) waarna we een bescheiden feestje hadden in het huis inclusief beerpong en megatrechter (zie foto’s).

Verder zijn we afgelopen week naar Southpoint geweest in de hoofdstad van North Carolina. Dit is een megagroot winkelcentrum, zoals misschien een beetje te zien is op een van de foto’s. We hebben ons zeer vermaakt daar, mede door de heerlijke brownies van minstens 500 kcal en de 70% korting op bijna alle kleding (van Abercrombie tot Forever 21)! Na een vermoeiend dagje hebben we een Amerikaanse hamburger en ‘small frites’ op, wat gelijk staat aan een kilo friet met nog eens een kilo zout ;). Zondag hebben we het rustig aan gedaan, maar natuurlijk niet zonder ons driedaagse sportmomentje. Voor diegene die het niet geloven, ik ben echt aan het sporten! Drie keer per week gaan Lisette en ik ’s ochtends naar onze ‘gym’ bij de leasing office voor onze –ondertussen- vaste work-out.

Afgelopen maandag was het Martin Luther King Jr. day waardoor we nog een extra dag vrij hadden en daar hebben we vol van genoten! Vooral de 17 graden en het heerlijke warme zonnetje zorgden voor een heerlijke dag waarbij we vooral veel gewandeld hebben in de omgeving (mijn 4daagse training gaat zondag beginnen, dus dit was een kleine pre- training haha). Dinsdagavond heb ik jullie al over verteld, onvergetelijke avond, en woensdag zijn we met wat internationale studenten uit eten gegaan en naar de film Frozen geweest (een aanrader, erg grappig!). Ook best toepasselijk aangezien het weer is omgeslagen naar -5, gelukkig wel inclusief warm zonnetje. We zouden met de internationale studenten groep eigenlijk naar een icehockeywedstrijd gaan vanavond, maar helaas is deze verzet naar het weekend dat wij onze trip naar Washington gepland hebben. Om het goed te maken, gaan we nu maar met de groep naar een feestje voor 18+ zodat ik ook binnenkom :).

En oja, studie! Ik heb in ieder geval al mijn tentamens tot nu toe gehaald, dus daar hoef ik me niet meer druk over te maken. Verder ben ik druk bezig met het regelen van mijn stage volgend jaar en hebben we vandaag een gesprek gehad met Mitch. Hij heeft ons zijn databestand laten zien (enorm!) en wat tips meegegeven voor deze week. Het is de bedoeling dat we bij de meeting van volgende week een outline voor onze inleiding hebben gemaakt en daarmee dus ook officieel ons onderwerp hebben vastgesteld. Ook aan mijn scriptie begint dus langzaam een begin te komen. Dit verhaal wordt veeeeelste lang, dus ik ga er weer mee ophouden, ik houd jullie op de hoogte!

Veel liefs,
Kim

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kim

Actief sinds 18 Jan. 2014
Verslag gelezen: 185
Totaal aantal bezoekers 5650

Voorgaande reizen:

07 Januari 2014 - 04 April 2014

Chapel Hill 2014

Landen bezocht: