New York, New York - Reisverslag uit Chapel Hill, Verenigde Staten van Kim Hart - WaarBenJij.nu New York, New York - Reisverslag uit Chapel Hill, Verenigde Staten van Kim Hart - WaarBenJij.nu

New York, New York

Door: Kim van der Hart

Blijf op de hoogte en volg Kim

26 Februari 2014 | Verenigde Staten, Chapel Hill

Het is alweer een tijdje geleden dat ik een blog heb geschreven en heb daardoor veel te vertellen! Sinds mijn vorige blog hebben we een sneeuwstorm meegemaakt, waardoor we 2 dagen ingesneeuwd hebben gezeten in ons appartementje. Gelukkig hadden we Gossip Girl en een volle koelkast! Het weekend na de sneeuwstorm was het tijd om Lisette’s 21th birthday goed te vieren en dit hebben we gedaan door een klein feestje te geven in ons appartement. Natuurlijk moest hier eten en drank bij aanwezig zijn, waardoor we onze warme kleren hebben aangetrokken en de tocht naar de supermarkt toch maar hebben gewaagd. De heenweg was goed te doen, met onze lege tassen en koffertje (inderdaad, we gingen met trolly en al naar de supermarkt haha), maar de terugweg was één groot drama. Allereerst hadden we veel te veel eten waardoor onze tassen uitpuilden en we ook nog eens 6 plastic tasjes te dragen hadden. Daarnaast is Lisette nu oud genoeg om drank te halen, dus hier hebben we maar meteen goed gebruik van gemaakt. Leuk detail: Ik als 19- jarig meisje mag absoluut niet naar binnen in de liquor store, dus mocht ik buiten onze boodschappen bewaken (nogal vreemd, onder de 16 mag je naar binnen met begeleiding, tussen de 16 en 21 mag je niet naar binnen). Conclusie: ga nooit je dagelijkse boodschappen + hapjes voor een feestje voor 15 mensen + 3 flessen wodka + 36 blikjes bier dragen naar een bushalte. Maargoed, genoeg daarover. Op de dag van het feest hebben we heel veel hapjes gemaakt waaronder Hollandse appeltaart en gehaktballetjes. Volgens mij vond iedereen het gezellig en lekker, de sfeer zat er in ieder geval vanaf het begin goed in, zeker na het spelletje ‘raad uit welk land ik kom’ (de aanwezige Amerikanen hadden het nogal moeilijk om de accenten uit vijf verschillende landen te onderscheiden ;). Daarna zijn we met iedereen nog even naar een kroeg geweest om de avond dansend op goede muziek af te sluiten. Een ontzettend geslaagde avond als je het mij vraagt!

De rest van de week zijn we druk bezig geweest met onze scriptie, waardoor onze inleiding nu zo goed als af is! De rest van de tijd in Amerika (nog maar 5 weekjes..) zullen we besteden aan onze methode en resultaten, zodat we in Nederland alleen nog onze discussie hoeven te schrijven :). Hoewel we veel met onze scriptie bezig zijn geweest, is dit niet zo heel boeiend over te schrijven (‘en toen zaten we alweer een dagje in de bieb/ Starbucks te werken’), dus ga ik maar verder met alle avonturen die we hier meemaken. Afgelopen donderdag was DE basketbalwedstrijd van het jaar: UNC – Duke. Omdat deze wedstrijd heel snel uitverkocht is en we dus geen kaarten hadden, hadden we met z’n allen in een bar afgesproken waar wel 20 televisieschermen hangen, zodat we in ieder geval de wedstrijd goed konden volgen. En dat was maar goed ook; wat een ontzettend spannende wedstrijd was dat! De eerste helft ging eigenlijk niet zo heel goed en iedereen zat al een beetje chagrijnig voor zich uit te kijken, tot de tegenpartij in de tweede helft fouten begon te maken en UNC langzaam aan gebruik begon te maken van deze fouten. Nog 3 minuten te gaan en het was een gelijke stand. Vanaf dat moment was de spanning om te snijden en volgens mij heb ik nog nooit mensen zo hard horen juichen toen UNC steeds meer ‘vrije schoten’ raak schoot en Duke fouten bleef maken. Pas toen de wedstrijd nog 30 seconden duurde, begon men langzaam te beseffen dat de winst echt binnen was en toen begon het feest pas echt! Iedereen rende de straat op in hun blauwe universiteitskleding en werd helemaal gek. Achteraf hoorden we dat er 10.000 mensen op dat kruispunt stonden en iedereen was aan het schreeuwen Tar! Heels! Het universiteitslied werd gezongen en er werden zelfs vuren gemaakt. Heel bizar en moeilijk om goed te beschrijven, maar het was geweldig!

Nog een beetje brak van het feest van de dag ervoor, was het tijd om onze koffers te pakken en naar het vliegveld te gaan voor onze vlucht naar NEW YORK! Afgelopen weekend zijn we 5 dagen naar New York geweest en hebben we naar mijn gevoel bijna alles gezien en gedaan wat vet is. Een greep uit wat we gezien/ gedaan hebben: Brooklyn Bridge, MoMa, Vrijheidsbeeld, Empire State Building, 9/11 memorial, Times Square en Central Park! Vooral het uizicht boven op het ESB was adembenemend. Het was al donker buiten, waardoor de stad bestond uit duizenden lichtjes, heel vet (zie ook foto’s)! Naast het bekijken van alle highlights hebben we elke avond in een ander local restaurantje gegeten. Zo hebben we zaterdagavond met twee andere honoursstudenten Mexicaans gegeten en daarna nog een biertje gedaan, Iris & Hilde: bedankt voor de gezellige en leuke avond! Verder hebben we Grieks, Italiaans, Caribisch en Belgisch gegeten, waarbij de heerlijke wafels en crêpe die we op hebben echt even genoemd moeten worden! Maandag hebben we ons uitgeleefd in de vele winkels van New York. We begonnen met schattige (en veeeeeel te dure) boetiekjes in de kleinere straatjes, maar beseften al snel dat we toch echt naar 5th Avenue moesten om te willen slagen en dat is gelukt! Onze koffer was terug een stuk zwaarder dan heen en kon bijna niet meer dicht, oeps.. Gisteren hebben we onze trip in New York afgesloten met een bezoekje aan Columbia University, waar we met Hilde & Iris nog een heerlijk taartje hebben gegeten in een local cafeetje. Al met al waren het vijf ontzettend gave dagen, die veel te snel voorbij zijn gegaan!

Nog spannende verhalen uit Nederland? Behalve dat jullie daar de winter hebben overgeslagen natuurlijk!

Liefs Kim

• 27 Februari 2014 - 20:57

Papa:

Hoi Kim, weer leuk om je verslag te lezen vanuit Nederland, waar we dan wel geen winter hebben, maar mooi is anders ... Nog veel plezier daar en 'have fun' in Boston. Dikke kus, paps

• 07 Maart 2014 - 15:46

OMA:

Hoi Kim, wat lees ik ??n sneeuwstorm?? Wij zijn terug van canaria en hebben 20 tot 25gr gehad.

Maar ja verschil moet er zijn .Leuk geschreven je blog,Jullie tweeen hebben het wel naar de zin in dat grazy
    Amerika, geniet er maar lekker van .
    Lieve Groeten, Opa Oma.
    P.S. probeer in het weekend te skypen.Kusjes.