Grijs, groot en indrukwekkend: Washington DC! - Reisverslag uit Chapel Hill, Verenigde Staten van Kim Hart - WaarBenJij.nu Grijs, groot en indrukwekkend: Washington DC! - Reisverslag uit Chapel Hill, Verenigde Staten van Kim Hart - WaarBenJij.nu

Grijs, groot en indrukwekkend: Washington DC!

Door: Kim van der Hart

Blijf op de hoogte en volg Kim

05 Februari 2014 | Verenigde Staten, Chapel Hill

De tijd vliegt, alweer een maand hier! Mijn laatste blog is anderhalve week geleden, dus ik heb weer veel om te vertellen :).

Laten we dit keer eens beginnen met het einddoel van mijn reis: scriptie! Tijdens de wekelijkse meeting met Mitch (onze begeleider) is officieel besloten dat mijn scriptie zal gaan over cortisol (stress hormoon) en het effect hiervan op health risk behaviors (voornamelijk het gebruik van drugs en alcohol). Verder zal ik kijken of het gebruik van drugs/alcohol onder vrienden een rol hierbij kan spelen. Nu Mitch mijn outline heeft goedgekeurd, kan ik deze week eindelijk beginnen met schrijven! Ik hoop jullie volgende week te kunnen vertellen dat ik al een heel eind ben gekomen haha.

Tot zover een update van de serieuze dingen. Sinds mijn vorige blog zijn we naar een basketbalwedstrijd geweest, waarvan ik nog steeds onder de indruk ben. Alleen al de weg naar het stadion voelde hetzelfde als alle Nederlanders die massaal in oranje kleren naar de kroeg gaan om de WK finale 2010 te bekijken. Alleen is de universiteitskleur lichtblauw, zie foto’s voor vermoeide Lisette en Kim die toch graag hun nieuwe blauwe truien wilde showen. Aangekomen bij het stadium werd ik opeens op mijn schouder getikt door een man die ons twee kaartjes van $45 gaf en daarna zo ongeveer wegrende… Hoe vreemd we het ook vonden, we zijn uiteindelijk met de kaartjes binnen gekomen en zaten op een goede plek :). De wedstrijd werd vooral gekenmerkt door veel pauzes/reclames waarin cheerleaders te zien waren en er een fanfare speelde, net als in de film! Na veel klappen en juichen (en het schreeuwen van Tar! Heels!), won UNC met volle overtuiging waardoor we ook hebben mogen genieten van het universiteitslied. Al met al was de wedstrijd echt een goede ervaring van het studentenleven in Amerika!

Afgelopen week zijn we verder uit eten geweest met twee Spanjaarden en een Nieuw- Zeelander die we een week eerder op een filmavondje ontmoet hadden (vanaf nu noem ik ze vrienden, gewoon voor het gemak haha). Erg gezellige mensen met wie we misschien ook onze Springbreak gaan doorbrengen, maar daarover zal ik jullie op de hoogte houden.

Vrijdagochtend begon onze eerste weekendtrip en wel naar Washington DC! Na een vijf uur durende trip in de bus kwamen we aan in de stad waar alles groot, grijs en indrukwekkend is. Na aankomst hebben we eerst onze spullen bij het hostel neergezet (waar we meteen heel vriendelijk werden ontvangen en waar we drie heerlijke nachten hebben geslapen) en zijn daarna Mexicaans gaan eten bij een restaurantje in de straat. ’s Avonds werden we meegevraagd om te gaan stappen en voor we het wisten waren we met ongeveer 20 mensen uit het hostel op stap. Van Australiërs tot Duitsers, bijna iedereen was mee. Van te voren was iedereen nogal sceptisch over mijn ‘fake paspoort’ (als 19jarige mag je niks in Amerika en omdat ik toch wel veel van dansen houd, moet je wat haha), maar bij de eerste bar kwamen we meteen binnen. Het is uiteindelijke een hele gezellige avond geworden, uiteraard wel maar tot 2am, want dan gaan alle bars dicht (ja, zelfs in Washington!). De volgende dag zijn we vroeg begonnen met pannenkoeken in het hostel om vervolgens met iemand uit het hostel de stad te gaan verkennen. Het witte huis bleek qua grootte tegen te vallen, maar het heerlijke weer en de andere indrukwekkende gebouwen maakten het meer dan goed. Mocht je er ooit heen gaan; het Capitool is heel gaaf! Verder zijn bijna alle musea gratis, waardoor we aardig wat cultuur hebben gesnoven dit weekend. Zaterdagavond zijn we lekker Europees uit eten geweest, wat inhoudt dat we 3 uur lang hebben getafeld en echt hebben genoten van ons Italiaanse eten.

Na ons zondag te hebben verslapen voor de pannenkoeken, zijn we eerst ergens gaan ontbijten waarna we naar de National Art Gallery zijn geweest. Hier hebben we het werk van zo ongeveer elke bekende schilder zien hangen en hebben we zelfs stiekem even een echte Rembrandt aangeraakt! ’s middags zijn we nog even wezen shoppen en daarna meteen terug naar het hostel voor een georganiseerde BBQ met veel gezelligheid. Als afsluiting was er natuurlijk de superbowl waar we met iedereen van het hostel naar hebben gekeken. Eerlijk gezegd heb ik nog nooit zo’n saaie sport gekeken, korte samenvatting: reclame – spel wordt hervat – iedereen springt op elkaar tot een hoopje – scheids fluit – reclame. Haha. Gelukkig hebben we ook nog even 10 minuten van Bruno Mars en de Red Hot Chili Peppers inclusief veel vuurwerk mogen genieten voordat we enigszins op tijd naar bed gingen zodat we de volgende dag niet door onze wekker heen zouden slapen. Eenmaal terug waren we helemaal gesloopt en hebben we een avondje series kijken ingelast om weer bij te komen. Deze week staat er een ‘fratparty’ op de planning en zaterdag gaan we lunchen met onze vrienden bij de rivaliserende universiteit een halfuurtje verderop.

Ik vermaak me hier nog wel even,
veel liefs!


  • 05 Februari 2014 - 19:41

    Léjanne:

    Hee Kim,
    Ik vind het elke keer weer leuk je blog te lezen! Fijn dat je het zo leuk hebt! Ik zat trouwens laatst net een Amerikaanse film te kijken en toen zag ik een stukje met een feestje waar ze het bier uit de "keg" aan het tappen waren door middel van een soort fietspomp erop. Grappig om te zien en ik moest direct aan jou verhaal denken.

  • 06 Februari 2014 - 18:56

    Oma:

    Lieve Kim,
    Fijn dat je zo geniet je verslag leest goed en bevat ook nog humor geniet ervan en niet verliefd worden op n amerikaan want zo lang van huis is niets voor jou hoor.
    xxxjes Oma

  • 07 Februari 2014 - 14:57

    Paps:

    Weer een leuk vervolg op al je avonturen in Amerika, benieuwd of je nog wel kunt wennen in het 'kleine' Nijmegen ha, ha. Veel plezier weer komende week en vooral weer bloggen!! xx paps

  • 07 Februari 2014 - 16:42

    Tante/aunty Mary:

    hey kim.
    wat maak jij allemaal veel mee. ik krijg je blog doorgestuurd van oma en ik vind het leuk om te lezen.
    Die Amerikanen zijn ook allemaal heel erg aardig en servicegericht.
    Ik hoop dat je daar een leuke tijd beleefd en veel "vrienden"maakt.
    Je scriptie onderwerp is zeker interessant :cortisol.
    Want volgens mij heeft half Nederland er last van.[hihi]
    Doe Obama de groeten uit Arcen en veel plezier overthere in the States.

    liefs Mary

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kim

Actief sinds 18 Jan. 2014
Verslag gelezen: 426
Totaal aantal bezoekers 5638

Voorgaande reizen:

07 Januari 2014 - 04 April 2014

Chapel Hill 2014

Landen bezocht: